کامیار پسرناز من

شعرهای کودکی یادته گلم

1389/11/9 15:11
نویسنده : مامان مرجان
581 بازدید
اشتراک گذاری

وای موچولو جونم

هر شب قبل از خوابیدن باید با هم شعر بخونیم . تو خیلی دوست داری و با تمام وجود گوش میدی ومن میدونم که کلمه به کلمه آن رو درک میکنی.

تازه این بازیهای بوقی بوقیات هستن که هر کدوم شکل یه حیوونن ..... برا هر کدوم آنها هم شعر درست کردیم مثلا:

بچه ها من خرگوشم ................ زرنگ و بازیگوشم

شیطونم و با هوشم ................ بزرگتر از یک موشم

خرگوش گوش درازم ................. نگام بکن چه نازم 

**********************************************

این حلزون چه آروم رو برگ گل راه میره

زود میرسه به خونه از راه کوتاه میره

*********************************************

این خاله عنکبوته غایم شده دوباره

با تله بزرگش منتظرشکاره

**********************************************

شاخ دارم و دم دارم ........... به جای کفش سم دارم

گاوم و شیر دارم من ............ ماست و پنیر دارم من

شیرمنو میدوشن ................. میجوشن و مینوشن

********************************************

خلاصه برا همه چی شعر ساختیم :

زنبور..... پروانه ..... شیر ...... پلنگ ...... میمون ...... کرم .......

فقط حیوونا نیستنا در مورد میوه ها هم شعر بلدیم مثلا موز ..... پرتقال ..... حتی خیار ....سیب  نیگا :

من سیب سرخ و زردم ........ دوای هر چی دردم

میوه ای از بهشتم .............. ببین چقد درشتم

ترشم و شیرینم من ............... بشور و گازم بزن

**************************************

بچه ها من انارم ............ دونه سرخی دارم

من میوه پاییزم ............... از دونه ها لبریزم

 

Balloons

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

نیلوفر مامان آوینا
9 بهمن 89 15:22
چه خوبه شعر یاد بگیرند مرجان نه؟؟؟؟؟؟/