کامیار پسرناز من

مادرانه

1389/11/21 0:17
نویسنده : مامان مرجان
474 بازدید
اشتراک گذاری

عزیزم صبح که برات نوشتم فوق العاده خوشحال بودم

اما الان دلم گرفته خیلی هم گرفته.

************************************

امروز زنگ زدم به مادربزرگت دعوتشون کردم که پس فردا بیان خونه ما تا تولد تو رو جشن بگیریم. اما درست مثل روزی که برای جشن نامگذاریت دعوتشون کردم قبول نکردن. دلایلش رو حتما حتما حتما در آینده برات تعریف میکنم. تو میتونی از زندگی من و پدرت خیلی چیزها یاد بگیری.

*******************************

 

امروز نگرانی من نسبت به تو چندین برابر شده بیشتر از اینکه نگران رفتار تو با خودم در آینده باشم نگران این هستم که من نسبت به تو و همسرت و نینیهای گلت چطور رفتار خواهم کرد. باید خیلی چیزها یاد بگیرم.

میدونی پسرم مادر بودن فقط غذا دادن به بچه .... عوض کردن جای بچه .... شب تا صبح بی خوابی ..... خرید لوازم برای بچه .... و یا حتی مدرسه فرستادن بچه نیست. همه این کارها رو یه قیم ، یه خدمتکار ، یه مربی یا هر کس دیگه ای میتونه انجام بده .

چیزی که هیچکس نمیتونه به اون بده

 عشق بی انتهای مادریه.

این اصلی است که رابطه بین مادر و فرزند را میسازه. حتی به دنیا آوردن بچه هم یه مادر رو مادر نمیکنه. مادر یعنی فدا شدن ... مادر یعنی از خود گذشتگی .... مادر یعنی با گریه بچه ات ناراحت بشی از خنده هاش شاد باشی.

 خودخواهی با مادر بودن یک جا جمع نمیشن.

یه مادر همون کاری رو برای بچه اش میکنه که مادرش برای اون کرده و بزرگ کردن یه بچه همون قدر برای یه مادر سخته که برای مادرش سخت بوده. و در نهایت این بچه ها هستن که با پروازی که مادرهاشون به اونها یاد دادن پرواز میکنن و میرن.

این قانون طبیعته

این پرواز تشکیل شده از بال زدنهای مداوم . و این بال زدنها همون تجربه ها و آموزه های زندگی است که بر عهده مادر است تا یاد عزیز دلبندش بده .

این بال زدنها به قدری مهم هستند که اگر ذره ای خلل در آموزش آنها باشه ممکن پرواز با شکست روبرو بشه.

این آموزه ها پایه زندگی کودک یه مادر رو تشکیل میده

پسرم نمیدونم تونستم اهمیت نقش یه مادر رو تو زندگی آینده بچه هاش برات ترسیم کنم یا نه.

امیدوارم که من بتونم بهترین نحوه بال زدن رو بهت یاد بدم

تا بتونی تو زندگیت به اوج آسمونا برسی.

"برات آرزوی بهترینها رو دارم پسر قشنگم"

 دوست دارم یه دنیا

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان فرشته
21 بهمن 89 1:23
مهم اینه که شما همسر خوبی داری گل پسمل ناز و سالمی داری حس خوشبختی داری مهم ایناست حالا هر کی می خواد بیاد تو شادی شما سهیم باشه چه بهتر هر کسی هم نمی یاد که ... بی خیال از بودن با بچه ات لذت ببر ...............هر چند می دونم چه حالی داری
سودابه
21 بهمن 89 2:50
تولد تولد تولدت مبارک مبارک مبارک تولدت مبارکمردم میتونن تلاش کنن تا زندگی ما اونی بشه که خودشون می خوان وباز می تونن هر جور می خوان در مورد ما فکر کنن اما ما نمی تونیم بر اساس خوشایندهای اونا برنامه ریزی کنیم ما بایداون طور که صلاحمونه زندگیمون رو پیش ببریم.ادما میرن وخاطره هاشون برا ی ما می مونه بیا ما طوری زندگی کنیم تا بعد از خودمون به نیکی ازمون یاد کنن.کاری کن که به هدفشون که ناراحت کردنته نرسن .جشنت رو خراب نکن شاد باش عسلم.
دریا
21 بهمن 89 11:17
سلام . تولد پسملی مبارک . روز به این خوبی رو با هیچ دغدغه و فکری خراب نکن. این یکی از بهترین روزهاست قدرش رو بدون